Font Size

SCREEN

Cpanel
Νέα σε τίτλους:

ΕΔΩ ΔΗΜΟΣΙΕΥΟΝΤΑΙ ΤΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ΠΟΥ ΕΚΦΡΑΖΟΥΝ

ΤΙΣ ΙΔΕΕΣ ΜΑΣ, ΤΟΥΣ ΣΤΟΧΟΥΣ ΜΑΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΕΠΙΔΙΩΞΕΙΣ ΜΑΣ.

ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ – ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ. Ο ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ ΩΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΠΑΡΑΜΕΤΡΟΣ.

Το πρόβλημα με κάποιες λέξεις είναι πως δεν μπορούμε να τις σκεφτούμε παρά μόνο με την πιο προφανή και περισσότερο χρησιμοποιούμενη έννοια τους. Ακόμη χειρότερα όταν περιορίζουμε την οπτική μας αρνούμενοι να σκεφτούμε ήρεμα και αντικειμενικά▪ αρνούμενοι ν’ αναρωτηθούμε για όσα συμβαίνουν γύρω μας. Το σημερινό κείμενο σκοπεί στο ν’ αποδείξει πέρα από κάθε αμφιβολία πως ο ρατσισμός ο οποίος κακώς και σκοπίμως χρησιμοποιείται στην φυλετική του διάσταση είναι πανταχού παρών και τα πάντα πληρών στην οικονομική μας καθημερινότητα. Απλά, πρέπει ν’ αντιμετωπίσουμε την λέξη με την ευρεία έννοια ως μια συμπεριφορά με βάση μιας μορφής διάκριση.

ΣΤΟΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΜΟΝΟ ΛΕΥΚΟΙ
(ΟΣΑ ΜΑΘΑΜΕ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΙ ΤΑ ΕΧΟΥΜΕ ΞΕΧΑΣΕΙ)

Είναι περίεργο πόσα από τα προβλήματα που καθημερινά αντιμετωπίζουμε ως ενήλικοι μπορούν να λυθούν (ή έστω αντιμετωπιστούν) ανατρέχοντας στα σχολικά μας χρόνια και σ’ όσα μάθαμε τότε. Σύμφωνα μ’ όσα μάθαμε (βλέπε εδώ) στα θρανία (και τα σημερινά παιδιά και από τα παιδικά κινούμενα σχέδια) υπάρχουν μεταξύ άλλων δύο βασικά σημεία: το λευκό χρώμα αποτελεί την σύνθεση όλων των χρωμάτων και το μαύρο την απουσία τους. Κατά μια έννοια και στο άσπρο και στο μαύρο χρώμα τα υπόλοιπα χρώματα απουσιάζουν αν και με διαφορετικό τρόπο. έτσι αυτά τα δύο «μη χρώματα» είναι τα δύο άκρα όσων είμαστε σε θέση να βλέπουμε.  

Η ΑΠΑΤΗ ΤΗΣ ΕΥΡΩΛΙΓΚΑ
(Π.Α.Ο., ΓΑΥΡΟΣ ΚΑΙ 12 ΑΚΟΜΗ ΟΜΑΔΕΣ ΓΙΑ ΓΑΡΝΙΤΟΥΡΑ)

Στη ζωή υπάρχουν μικροί και μεγάλοι λωποδύτες. Οι μεγάλοι είναι τέτοιοι επειδή οι μπάζες τους είναι μεγάλες. Και οι μπάζες τους είναι μεγάλες, επειδή για να κλέψεις πολλά πρέπει να εντυπωσιάσεις και να τραβήξεις με το μέρος σου τους εύπιστους. Μετά όλα τα υπόλοιπα είναι ιστορία. Στην Φύση υπάρχουν δύο τρόποι με τους οποίους μπορείς να εντυπωσιάσεις: είτε με την όσφρηση, είτε με την όραση. Το ζήτημα είναι να πείσεις τα υποψήφια θύματα ότι αυτό που τους πουλάς δεν είναι μόνο ωραίο, αλλά και καλό γι’ αυτούς. Αν εκτός της δελεαστικής παρουσίασης είναι φανταχτερό και το περιτύλιγμα, τότε όλα καλά. Αυτό που απομένει είναι κάθε τόσο να τους παρέχεις μικρές δόσεις γκλαμουριάς και να υπερασπίζεσαι όσο μπορείς την απάτη σου.

Η ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΑ ΤΩΝ «ΤΣΑΤΣΩΝ»
(ΟΤΑΝ ΠΡΕΠΕΙ ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ ΝΑ ΥΠΕΡΑΣΠΙΣΤΕΙΣ ΤΟ ΑΦΕΝΤΙΚΟ)

Ο Αριστοτέλης στο εγχειρίδιο για τους μαθητές του σχετικά με τη Ρητορική σημείωνε πως (δυστυχώς) δίνουμε σημασία σ’ αυτόν που μιλά και όχι σ’ αυτό που λέει. Ως αποτέλεσμα η κρίση μας επηρεάζεται σχεδόν απόλυτα από την ιδέα που έχουμε για τον ομιλητή και όχι από τα λεγόμενα του. Οι ισχυροί για να συνεχίσουν να κάνουν τις δουλειές τους έχουν απόλυτη ανάγκη από την «νομιμοποίηση» της Κοινωνίας. Μερικές φορές η «νομιμοποίηση» είναι συνώνυμη του ξεπλύματος του ονόματος τους. Την επιχείρηση αυτή αναλαμβάνουν «δημοσιογράφοι» οι οποίοι πρακτικά (για τα συμφέροντα που παίζονται) ενός «πινακίου φακής» (οι περισσότεροι) προσπαθούν να εμφανίζουν το αφεντικό τους μονίμως υπό διωγμό (και άρα αθώο) για ότι και αν ακούγεται.

ΑΝΤΙΠΟΙΗΣΗ ΑΡΧΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ Ε.Σ.Α.Κ.Ε.
(ΟΤΑΝ ΟΙ ΙΔΙΟΚΤΗΤΕΣ ΒΑΛΘΗΚΑΝ ΝΑ ΜΑΣ ΤΡΕΛΑΝΟΥΝ)

Από πολύ καιρό τώρα έχει γίνει κατανοητό πως δεν υπάρχει τίποτα καλύτερο από μια «μεικτή οικονομία» όπου το Κράτος μέσω των Αρχών του επεμβαίνει ρυθμιστικά προσπαθώντας να μειώσει τις κρίσεις. Ακόμη και οι πλέον «ελεύθερες οικονομίες» έχουν κάποιους ζωτικούς τομείς «ρυθμισμένους» από το Κράτος όπως ο τραπεζικός και ο ασφαλιστικός τομέας. Στην Ελλάδα εκτός των δύο αυτών τομέων οικονομικής δραστηριότητας έχουμε και τις Αθλητικές Ανώνυμες Εταιρείες. Αυτή, θεωρητικά, είναι η αποστολή της Ε.Ε.Α. Ωστόσο, για κάποιον απροσδιόριστο λόγο (που χρήζει ψυχολογικής έρευνας) η Ε.Ε.Α. όσον αφορά το μπάσκετ θα έχει από δω και πέρα την «βοήθεια» του Ε.Σ.Α.Κ.Ε.

ΞΕΚΙΝΑ Η ΠΑΡΩΔΙΑ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑΤΟΣ
(ΝΑ ΔΟΥΜΕ ΠΟΙΟΙ ΚΑΙ ΠΩΣ ΘΑ ΣΩΣΟΥΝ ΤΑ ΠΡΟΣΧΗΜΑΤΑ)

Ξεκινά το επόμενο Σαββατο-Κύριακο η παρωδία των πλέι-οφ μέσω της οποίας θ’ αναδειχθεί εκτός απροόπτου ο Γαύρος Πρωταθλητής Ελλάδας για τη σεζόν 2019-2020. Η φετινή διοργάνωση είναι η πλέον απαξιωμένη όλων. Γιατί φέτος ο βόθρος ξεχείλισε και το καπάκι δεν στάθηκε ικανό να κρατήσει την βρόμα περιορισμένη. Δεν είναι ότι «πέσαμε από τα σύννεφα» και πως δεν γνωρίζαμε τι συνέβαινε. Είναι ότι σε έναν μέχρις εσχάτων αγώνα ηθικής εξαθλίωσης οι δύο Γαύροι βγάζουν ο ένας τ’ άπλυτα του άλλου στην φόρα προσπαθώντας να τα διεθνοποιήσουν κιόλας. Απώτερος στόχος τους είναι η ηθική (κατ’ αρχάς) και ποδοσφαιρική (τελικά) εξόντωση του αντιπάλου.

ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ – ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ. Η ΔΙΑΘΕΣΗ ΠΟΡΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΦΡΟΝΤΙΔΑ ΤΩΝ ΗΛΙΚΙΩΜΕΝΩΝ ΚΑΙ Η ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΟΥΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ.

Οι ανθρωπολόγοι από καιρό έχουν βρει αποδείξεις πως οι προϊστορικοί πρόγονοι μας δεν ήταν τόσο απολίτιστοι όσο νόμιζαν (κυρίως εξ’ αιτίας της μεγάλης χρονικής απόστασης που μας χωρίζει απ’ αυτούς και της ευκολίας με την οποία στην λέξη «πρωτόγονος» αποκτά αντίστοιχο ηθικό περιεχόμενο). Πολλά ευρήματα σκελετών φέρουν ίχνη καταγμάτων που έγιναν καλά, έφεραν δηλαδή αποδείξεις φροντίδας των τραυματιών από την υπόλοιπη οικογένεια/ομάδα/αγέλη. Σ’ έναν κόσμο που βασιζόταν στην συλλογή τροφής, το κυνήγι και κάποιου είδους μικροκαλλιεργειών και από κάποια στιγμή και την εκτροφή ζώων η αβεβαιότητα για το αύριο είχε βαρύνουσα σημασία στις αποφάσεις που λαμβάνονταν.

ΤΙ ΤΗΝ ΘΕΛΟΥΜΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ Ε.Π.Ο.;
(ΠΑΡΑΜΑΓΑΖΟ ΠΑΡΑΝΟΜΙΑΣ ΠΟΥ ΚΟΣΤΙΖΕΙ ΑΚΡΙΒΑ)

Αναλόγως της ζωής που κάνει κανείς στα 94 του μπορεί να βρίσκεται είτε σε άθλια κατάσταση είτε να τον περνάνε για μικρότερο. Αν και φαίνεται παράλογο το ίδιο ισχύει και για τα «νομικά πρόσωπα» τα οποία διοικούνται από ανθρώπους. Στην περίπτωση των «νομικών προσώπων» οι άνθρωποι συνήθως προσαρμόζονται στον τρόπο που αυτά λειτουργούν παρά το αντίθετο. Έτσι η κατάσταση στην οποία βρίσκεται σήμερα η 94χρονη Ε.Π.Ο. δεν αντανακλά μόνο την ανικανότητα της παρούσας Διοίκησης, αλλά συγκεφαλαιώνει τον τρόπο λειτουργίας της όλα αυτά τα χρόνια. Σ’ όλα αυτά τα χρόνια δεν υπάρχει μια ομάδα που να είναι συνολικά ευχαριστημένη από την λειτουργία της.

ΕΥΡΩΛΙΓΚΑ Η ΑΧΡΗΣΤΗ, FIBA Η ΣΥΝΕΤΗ
(ΟΤΑΝ ΤΟ ΡΕΥΜΑ ΤΟΥΣ ΕΚΑΨΕ ΖΩΝΤΑΝΟΥΣ)

Είναι δύσκολη η δουλειά του «στρατευμένου δημοσιογράφου». Τόσο, όσο περισσότερο καλείται να υπερασπιστεί σ’ όλα τα μέτωπα την πομάδα του. Για παράδειγμα ο πολύ αγαπητός μου Γ. Κογκαλίδης οφείλει ως «στρατευμένος» να υπερασπίζεται παντού τον μπασκετικό Γαύρο. Αυτή η ανάγκη τον οδηγεί να βλέπει και να γράφει πράγματα που στην καλύτερη των περιπτώσεων μπορεί να μην είναι ακριβώς έτσι. Δεδομένου του αυτοκτονικού υποβιβασμού στην Α2 ο Γιώργος έπρεπε να διασύρει την Ομοσπονδία και τον Ε.Σ.Α.Κ.Ε. και ταυτόχρονα ν’ αναδεικνύει την ανωτερότητα της Ευρωλίγκας έναντι της FIBA. Ειδικά στο τελευταίο μέτωπο μέχρι να ξεκαθαρίσει η τύχη της φετινής σεζόν είχε προλάβει να πετάξει κάποια «καρφιά».

Ε.Π.Ο. ΕΝΑΝΤΙΟΝ Ε.Π.Ο.
(ΗΛΙΘΙΩΣ ΠΕΡΙΕΡΓΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ)

Λίγες δεκαετίες μόνο έχουν περάσει από την εποχή που η «τιμή μιας κοπέλας» ήταν ενδεχομένως και η μόνη προίκα της. Γενικά πάντως μιλώντας η «τιμή» οποιουδήποτε είναι το πλέον σημαντικό απόκτημα του▪ ειδικά τώρα που καταργήθηκε και ο θρησκευτικός όρκος στο δικαστήριο. Ωστόσο, υπάρχουν περιστάσεις που η «τιμή» περνά σε δεύτερη μοίρα, ειδικά όταν την διαχείριση της αναλαμβάνουν ανίκανοι ή απλά καθοδηγούμενοι άνθρωποι. Στο ποδόσφαιρο και ειδικά στο Επαγγελματικό η «τιμή» έχει προ πολλού χαθεί. Είναι ίσως ο μόνος χώρος που η φράση «Για μια τιμή ζούμε» είναι κενή περιεχομένου. Άλλο, όμως, είναι να το λες και άλλο να το διαπιστώνεις. Ειδικά, όταν από μια «άτιμη» συμπεριφορά προκύπτουν μεγάλοι κίνδυνοι.

ΟΤΑΝ ΑΠΕΤΥΧΕ (ΞΑΝΑ) Ο ΕΚΒΙΑΣΜΟΣ ΤΟΥ ΜΠΑΣΚΕΤΙΚΟΥ ΓΑΥΡΟΥ
(ΚΑΙ ΑΠΑΣΦΑΛΙΣΕ Ο ΚΟΓΚΑΛΙΔΗΣ)

Για κάθε στρατευμένο σε μια υπόθεση δημοσιογράφο υπάρχουν δύο παράμετροι. Η μια αφορά το «δίκαιο» και το «σωστό». Η άλλη αφορά την «γραμμή» που πρέπει να περάσει ο δημοσιογράφος. Κάποιες φορές αυτά τα δύο ταυτίζονται και κάποιες όχι. Σε κάθε περίπτωση ο «στρατευμένος δημοσιογράφος» πρέπει να γράφει και να μιλά σαν αυτά τα δύο να είναι συνεχώς ταυτισμένα και πάντα με το μέρος της ομάδας του. Για να επιτύχει στο έργο του πρέπει να γνωρίζει την επιθυμία, τον προσανατολισμό της Διοίκησης/Ιδιοκτησίας της ομάδας. Όταν όμως αυτή δεν έχει ξεκαθαρίσει τι θέλει, τότε ο «στρατευμένος δημοσιογράφος» μας πρέπει ν’ αυτοσχεδιάσει βασιζόμενος στις τελευταίες σίγουρες πληροφορίες του. τις περισσότερες φορές τον καθοδηγούν οι ίδιες οι εξελίξεις τις οποίες σχολιάζει για λογαριασμό της ομάδας του.

 
 
   
Βρίσκεστε εδώ: Αρχική Χρονολόγιο