Font Size

SCREEN

Cpanel
Νέα σε τίτλους:

ΕΔΩ ΔΗΜΟΣΙΕΥΟΝΤΑΙ ΤΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ΠΟΥ ΕΚΦΡΑΖΟΥΝ

ΤΙΣ ΙΔΕΕΣ ΜΑΣ, ΤΟΥΣ ΣΤΟΧΟΥΣ ΜΑΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΕΠΙΔΙΩΞΕΙΣ ΜΑΣ.

ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ – ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ. ΟΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΕΣ ΚΑΙ ΝΟΜΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ ΜΕ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ.

Οι σχέσεις μεταξύ πολίτη και Κράτους ήταν ανέκαθεν αυτές του κυριαρχούμενου προς τον κυρίαρχο του. Άλλωστε, το Κράτος αντικατέστησε τόσο τον απόλυτο μονάρχη όσο και το ντόπιο φεουδάρχη. Κάθε πολίτης ήταν κάτω από την εξουσία ενός από τους δύο (ή και στους δύο ανά περίπτωση). Στις περιπτώσεις της υποκατάστασης ελάχιστα πράγματα αλλάζουν στη σχέση κυριαρχίας. Έτσι και στη σχέση πολίτη-Κράτους τα δικαιώματα και οι υποχρεώσεις παρέμειναν τόσο σταθερά μέσα στο χρόνο που έγιναν εθιμικά. Αργότερα και προς το τέλος του 18 αιώνα μετά από δύο Επαναστάσεις (την Αμερικανική και την Γαλλική) δημιουργήθηκε προς στιγμή η ψευδαίσθηση ότι κάτι θα μπορούσε ν’ αλλάξει προς το καλύτερο για τον πολίτη. Επί της ουσίας τίποτα δεν άλλαξε προς το καλύτερο▪ απλώς οι σχέσεις κυριαρχίας έγιναν γραπτές.

ΟΙ «ΠΑΝΤΑΧΟΥ ΠΑΡΟΝΤΕΣ» ΑΠΑΝΤΟΥΝ ΣΤΟ ΕΡΩΤΗΜΑ: «ΠΟΙΟΣ ΚΥΒΕΡΝΑ ΑΥΤΟΝ ΤΟΝ ΤΟΠΟ;»
(ΑΝΕΚΑΘΕΝ ΤΟ «ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΚΟΣΤΟΣ» ΚΥΒΕΡΝΟΥΣΕ)

Τελικά η απάντηση σε κάποια χρονίζοντα ερωτήματα μπορεί να είναι μπροστά μας και να την αγνοούμε προκλητικά. Πόσοι πολιτικοί άντρες από τον Χ. Τρικούπη, τον Αλ. Παπαναστασίου και τον Κ. Καραμανλή δεν αναρωτήθηκαν κάποια στιγμή για τις αιτίες των προβλημάτων αυτού του τόπου; Ο Χ. Τρικούπης με το περίφημο άρθρο του «Τις πταίει;» θεώρησε ως αίτιο της κακοδαιμονίας αυτού του τόπου το γεγονός ότι ο Βασιλέας μπορούσε μέχρι τότε ν’ αλλάζει κατά τις διαθέσεις του τους Πρωθυπουργούς. Μετά το άρθρο αυτό καθιερώθηκε και στην Ελλάδα «η αρχή της δεδηλωμένης». Την περίοδο της κατάρρευσης του «Μικρασιατικού Μετώπου» ο Αλ. Παπαναστασίου έθετε βασικά το ίδιο ερώτημα υπογράφοντας μαζί με άλλους ένα άρθρο-μανιφέστο («Δημοκρατικό Μανιφέστο»), για το οποίο και φυλακίστηκε. Τέλος, σύμφωνα με τον αστικό μύθο ο Κ. Καραμανλής μετά την δολοφονία του Γρ. Λαμπράκη αναρωτήθηκε μεγαλόφωνα: «Ποιος κυβερνά αυτό τον τόπο;».

ΟΙ «ΠΑΝΤΑΧΟΥ ΠΑΡΟΝΤΕΣ» ΘΕΤΟΥΝ ΤΟ ΕΡΩΤΗΜΑ: ΠΟΣΟΙ ΠΟΝΤΙΟΙ «ΕΞΥΓΙΑΝΤΕΣ» ΧΡΕΙΑΖΟΝΤΑΙ ΓΙΑ ΕΝΑΝ ΚΑΝΟΝΙΚΟ ΤΕΛΙΚΟ;
(ΠΟΣΟ ΚΥΡΟΣ ΕΧΕΙ ΚΑΘΕΝΑΣ ΤΟΥΣ ΣΤΟΥΣ ΟΠΑΔΟΥΣ ΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ ΤΟΥ;)

Κι όμως τ’ ανέκδοτα με τους Πόντιους είχαν κάποια βάση. Ειδικά εκείνο με τους Πόντιους που απαιτούνται για να αλλαχθεί μια λάμπα είχε κάτι το προφητικό όσον αφορά την διεξαγωγή ενός Τελικού Κυπέλλου Ελλάδος. Πιθανότατα δεν υπάρχει μόνο μια «σωστή» απάντηση. Το σίγουρο είναι πως υπάρχει τουλάχιστον μια «λάθος» απάντηση και αυτή είναι «δύο». Γιατί, όπως αποδεικνύεται για τρίτη φορά την τελευταία 3ετία με «δύο» Πόντιους και μάλιστα ιδιοκτήτες των δύο φιναλίστ κανονικός Τελικός Κυπέλλου Ελλάδος ΔΕΝ μπορεί να γίνει. Μπορεί να γίνεται με έναν, τρείς ή με κανέναν, αλλά με δύο κανονικός Τελικός ΔΕΝ γίνεται. Να φταίει ο αριθμός; Να φταίνε και οι δύο ή μήπως να φταίει ο ένας απ’ τους δυό;

ΟΤΑΝ Η ΕΡΑΣΙΤΕΧΝΙΚΗ ΕΓΙΝΕ «ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗ ΥΠΟΘΕΣΗ»
(ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΣΑΣ ΦΤΑΙΝΕ ΤΑ «ΠΟΛΙΤΙΚΑ ΤΖΑΚΙΑ»)

Όλες οι κοινωνίες έχουν σαν θεμέλιο τους την οικογένεια. Και είναι τόσο πετυχημένη η θεμελίωση πάνω στην οικογένεια που ακόμη και οι ομάδες την αντέγραψαν. Όλοι μας έχουμε ακούσει για την «οικογενειακή ατμόσφαιρα» την οποία αφού πρώτα την επιτύχουν, ύστερα (οι ομάδες) την διαφυλάττουν «ως κόρη οφθαλμού». Η οικογένεια αναλόγως του μεγέθους της και της περιουσίας της παρέχει στον «αρχηγό» της μεγάλη δύναμη. Δύναμη, την οποία μπορεί να χρησιμοποιήσει όπως κάθε φορά τον βολεύει. Βέβαια, αυτό είναι το «βασικό σενάριο» όπου η εξουσία του «πάτερ φαμίλια» δεν αμφισβητείται (ή οι αμφισβητίες έχουν καθυποταχθεί).

ΟΙ «ΠΑΝΤΑΧΟΥ ΠΑΡΟΝΤΕΣ» ΑΝΑΡΩΤΙΟΥΝΤΑΙ: ΜΗΠΩΣ ΝΑ ΜΗΝ ΜΠΕΙ Η Α.Ε.Κ. ΣΤΟ ΣΤΟΙΧΗΜΑ;
(ΑΝΤΕ ΜΕΤΑ ΝΑ ΧΑΣΕΙΣ ΕΝΤΟΣ ΕΔΡΑΣ)

Στις 18 Απρίλη η Ε.Ε.Α. συζήτησε και θα εκδώσει απόφαση σχετικά με την συμμετοχή της Π.Α.Ε. Α.Ε.Κ. στο κουπόνι του στοιχήματος του Ο.Π.Α.Π. (βλέπε εδώ). Η απόφαση της Επιτροπής θα είναι προφανέστατα θετική και έτσι αφ’ ενός η Π.Α.Ε. θα μετάσχει στο κουπόνι του στοιχήματος που διοργανώνει ο Ο.Π.Α.Π. και αφ’ ετέρου θα ικανοποιηθεί και το «δίκαιο αίτημα» του Οργανισμού. Προφανώς και η θετική απόφαση της Ε.Ε.Α. οφείλεται αποκλειστικά στην πρόσφατη τροποποίηση του «Αθλητικού Νόμου» από τον Γ. Βασιλειάδη άνευ της οποίας θα συνέχιζε να ισχύει η απαγόρευση συμμετοχής της Π.Α.Ε. στο κουπόνι του πάλαι ποτέ κρατικού Ο.Π.Α.Π.

ΟΙ «ΠΑΝΤΑΧΟΥ ΠΑΡΟΝΤΕΣ» ΣΑΣ ΕΥΧΟΝΤΑΙ «ΚΑΛΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ»
(ΚΑΙ ΞΕΚΙΝΟΥΝ ΑΓΩΝΑ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΟΝ ΚΑΝΙΒΑΛΙΣΜΟ)

Την Κυριακή του Πάσχα το έθιμο επιβάλλει την μαζική κατανάλωση αρνιών, τα οποία μάλιστα «πρέπει» να σουβλιστούν. Η «Ανάσταση» σηματοδοτεί την αναγέννηση της Φύσης εξ’ αιτίας της επιστροφής της Περσεφόνης (Κόρης) από τον Κάτω Κόσμο και της χαράς που φέρνει αυτή η επιστροφή στην μάνα της Δήμητρα. Από την πλευρά των Χριστιανών την Κυριακή του Πάσχα εορτάζεται η Ανάσταση του Χριστού, ο οποίος για τους Χριστιανούς συμβολίζεται και ως ο «αμνός» (αρνί) του Θεού. Συνεπώς, για τους Χριστιανούς η κατανάλωση αρνιού προσομοιάζει με την «Θεία Κοινωνία», η οποία μάλιστα προϋποθέτει την Νηστεία.

ΤΑ ΕΥΤΡΑΠΕΛΑ ΤΗΣ Γ.Σ. ΤΗΣ ΕΡΑΣΙΤΕΧΝΙΚΗΣ
(ΟΤΑΝ Ο ΑΛΕΞΙΟΥ ΚΑΝΕΙ ΟΤΙ ΓΟΥΣΤΑΡΕΙ)

Δε φτάνει που χαραμίζεις αμισθί τον χρόνο σου προσπαθώντας να διοικήσεις ένα σωματείο, έχεις και τις χαζές (τυπικές) υποχρεώσεις της λογοδοσίας. Άκου εκεί να πρέπει να κάνεις Τακτική Γενική Συνέλευση για να υποβάλλεις Απολογισμό υπόψη των μελών του σωματείου! Να πρέπει, δηλαδή, να κριθείς από κάποιους που δεν κάνουν τίποτα για να βοηθήσουν και νομίζουν πως επειδή πληρώνουν μια συνδρομή ότι έχουν το δικαίωμα να σου βγάζουν και γλώσσα. Βέβαια, μια λύση είναι ν’ αυξήσεις τη συνδρομή για να μπορούν να την πληρώνουν μόνον όσοι είναι πολύ αποφασισμένοι. Τους υπόλοιπους θα τους διαγράψεις στη συνέχεια επειδή δεν θα έχουν εξοφλήσει τις (αυξημένες) συνδρομές τους. Όσο για την Ετήσια Τακτική Γ.Σ. ποιος λέει ότι δεν μπορείς να κάνεις και 3 μαζεμένες; Αυτή ήταν η τελευταία σκέψη του πριν ξυπνήσει. Επιτέλους είχε βρει τις λύσεις που έψαχνε. Τώρα, απλά θα έπρεπε να τις εφαρμόσει.

ΟΙ «ΧΡΗΣΙΜΟΙ ΗΛΙΘΙΟΙ» ΤΗΣ Α.Ε.Κ.
(ΒΟΥΤΗΓΜΕΝΟΙ ΣΤΗΝ «ΑΜΑΡΤΙΑ» ΥΠΗΡΕΤΟΥΝ ΤΑ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΑ ΤΟΥ «ΑΡΧΗΓΟΥ»)

Χθες Μ. Τρίτη είχε την τιμητική της η Κασσιανή. Θεωρούσε τον εαυτό της τόσο «αμαρτωλό» που παρά την προσωπική της αξία δεν έγινε Αυτοκράτειρα, ώστε πήρε την απόφαση να μονάσει. Δεδομένου ότι ο Άνθρωπος αυτόχρημα με την γέννηση του είναι αμαρτωλός (το γαμημένο το μήλο) η Κασσιανή ως υμνωδός δεν θα μπορούσε να γράψει παρά μόνο από τη σκοπιά της αμαρτωλής. Έτσι το τροπάριο που φέρει τ’ όνομα της αφορά μια αμαρτωλή, η οποία κατά την παράδοση έπλυνε με τα δάκρυα της τα πόδια του Χριστού (τα οποία σκούπισε με τα μαλλιά της) και τον έρανε με αρώματα. Με τον τρόπο αυτό η συγκεκριμένη αμαρτωλή γυναίκα έδειξε στον Χριστό την συντριβή της και έλαβε απ’ αυτόν συγχώρεση για τις μέχρι τότε αμαρτίες της.

ΟΤΑΝ Ο ΑΛΕΞΙΟΥ ΕΡΙΞΕ ΤΟ ΑΝΤΡΙΚΟ ΒΟΛΕΪ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
(ΜΕ ΨΕΜΜΑΤΑ ΔΕΝ ΣΥΝΤΗΡΕΙΣ ΟΜΑΔΑ)

Σήμερα Μ. Τρίτη θυμόμαστε τις 10 παρθένες οι οποίες περίμεναν την άφιξη του νυμφίου. Ο οποίος νυμφίος είχε κάτι νταλκάδες και σταμάτησε πριν σ’ ένα καπηλειό για να πιεί μερικά ποτηράκια και έτσι να πάρει θάρρος για όσα τον περίμεναν. Αυτό είχε, φυσικά, ως αποτέλεσμα να μην πάει στην ώρα του και οι μισές (5) παρθένες που τον περίμεναν όντας απροετοίμαστες για την πιθανή αργοπορία του να μην έχουν παραπανίσιο λάδι για τις λυχνίες τους. Οι άλλες 5 σαν να ήταν καλύτερα πληροφορημένες είχαν προνοήσει (ίσως είχαν προεξοφλήσει την έλλειψη θάρρους του νυμφίου) για παραπανίσιο από το απολύτως αναγκαίο λάδι για να τον υποδεχτούν με αναμμένες λυχνίες. Δεδομένου του τίτλου οι περισσότεροι θ’ αναρωτιέστε για τις αναλογίες/αντιστοιχίες της παραβολής με το αντρικό βόλεϊ της Α.Ε.Κ.

Α.Ε.Κ., Α.Ε.Κ. ΑΥΤΟ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ Α.Ε.Κ.
(ΕΝΤΟΣ ΕΔΡΑΣ ΗΤΤΕΣ ΣΕ ΜΠΑΣΚΕΤ & ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ ΓΙΑ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΥΣ ΟΜΩΣ ΛΟΓΟΥΣ)

Η ήττα είναι ένα ενδεχόμενο. Ωστόσο, υπάρχουν ήττες και ήττες. Το Σαββατο-Κύριακο που μας πέρασε κάθε άλλο παρά καλό ήταν για την Α.Ε.Κ. Τα δύο επαγγελματικά τμήματα της γνώρισαν εντός έδρας νίκες. Το μεν μπάσκετ από τον Γνήσιο Γαύρο, το δε ποδοσφαιρικό από την Λάρισα -ενός πρώην Προέδρου της Π.Α.Ε.- του Αλέξη Κούγια. Και οι δύο ήττες «πόνεσαν» αν και δεν «πόνεσαν» το ίδιο. Δεδομένου του χρονικού σημείου στο οποίο συνέβησαν η ζημιά στο κύρος κάθε τμήματος είναι διαφιορετική. Και στις δύο περιπτώσεις η ζημιά είναι σημαντική και θ’ ακολουθεί για καιρό τις δύο Α.Ε.Κ.

ΠΟΣΟ ΑΠΙΣΤΕΥΤΑ ΗΛΙΘΙΟΙ ΕΙΣΤΕ ΣΤΟΝ «ΠΑΝΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΕΙΟ»
(ΜΙΑ ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΜΥΑΛΟΥ ΠΟΥ ΚΟΥΒΑΛΑΝΕ)

Έχει συμβεί αρκετές φορές ν’ αλλάζει η σειρά των θεμάτων μας εξ’ αιτίας της επικαιρότητας, ο σχολιασμός της οποίας μας ασκεί ακατανίκητη έλξη. Μια τέτοια περίπτωση είναι και η σημερινή. Δεδομένης και της μαθηματικής κατάκτησης του Πρωταθλήματος (εκτός αν ο Ιβάν ξανακάνει το θαύμα του) άρχισαν οι συντάκτες του «Πανθεσσαλονίκειου» να βγάζουν από το χρονοντούλαπο τους και να τις μοιράζονται μαζί μας ιστορίες που κατά την κρίση τους αποδεικνύουν είτε το μεγαλείο της ομάδας τους είτε το «στήσιμο» που έχει δεχτεί. Μια τέτοια ιστορία είναι και αυτή που θα σχολιάσουμε σήμερα.

 
 
   
Βρίσκεστε εδώ: Αρχική Χρονολόγιο